First - klassisk spendanalys
Enkelt att komma igång med och ger er total bild av er spend från vem ni köpt ifrån, vem som köpt och vad ni köpt på konto och leverantörsnivå.
1. Datainsamling & uppsättning
Vi integrerar med automatik med ert Ekonomisystem.
NU har ni eran första spendanalys!
- 80/20-grafer
- Största leverantörerna
- Största köparna
2. Strategi och optimering
Sätt era kategorier utifrån olika parametrar beroende på hur era inköp ser ut.
- Hur kategorierna bidrar till verksamheten
- Hur organisationen följer era uppsatta riktlinjer för inköp
Lägg till era avtal (med automatisk integration) så får ni även:
- Leverantörer som ni inte har avtal med
- Organisationen som inte har köpt på avtal och vilka leverantörer de använder istället
- Kontroll och styrning!
2. Strategi och optimering
Sätt era kategorier utifrån olika parametrar beroende på hur era inköp ser ut.
- Hur kategorierna bidrar till verksamheten
- Hur organisationen följer era uppsatta riktlinjer för inköp
Lägg till era avtal (med automatisk integration) så får ni även:
- Leverantörer som ni inte har avtal med
- Organisationen som inte har köpt på avtal och vilka leverantörer de använder istället
- Kontroll och styrning!
3. Utbildning & Support
Vi utbildar era användare oavsett roll för att få ut maximala nyttan av verktyget. Vi stöttar er med vår kundtjänst och ni är med i användarforum som vi anordnar som hjälper er att ta er spendanalys från där ni är till nästa nivå.
Vi är med och sätter målen för er resa och hjälper er på vägen!
Funktionalitet
-
Följa vad ni max får köpa på avtalet (Takvolym)
-
Kategoriträd (ni kan använda andras kategoriträd, eget kategoriträd och multipla kategoriträd)
-
Vad ni köper (enligt konto/leverantörs-kategorisering)
-
Vem i organisationen som köper (Organisationsträd)
-
Vilka leverantörer ni köper av och volym på inköp
-
Vilken spend har vi kontroll på (Spend under management)
-
Leverantörstrohet
-
Avtalstrohet