Hoppa till innehåll

Spend - djupare spendanalys

Vårt mest avancerade verktyg som går ned på fakturaraden och hämtar vilken produkt eller tjänst som köpts enligt UNSPSC via våran unika lösning.

Djupanalys som automatiskt kategoriserar varje fakturarad till en produkt eller tjänst som ni köpt. Den avancerade analysen hjälper er att hitta besparingar då produkter och tjänster blir lättare att jämföra mellan flera leverantörer. Den ökade insikten på fakturaraden gör att ni kan följa upp priser och se felbetalningar.

data-collection_2103533

1. Datainsamling & uppsättning

Vi integrerar med automatik med ert Ekonomisystem och ert fakturahanteringssystem.

Nu har ni er första spendanalys!
-Vilka produkter och tjänster ni köpt på fakturaradsnivå
-80/20 -grafer
-Största leverantörerna
-Största köparna

business-strategy_10327512

2. Strategi och optimering

Följ upp avtalen på produkt- och tjänst-nivå samtidigt som ni kan följa att rätt pris är fakturerat på all er spend, även den spenden som går utanför era inköpsprocesser.
-Kategoristyrning som den ska vara, ned på fakturaradsnivå
-Avtalsuppföljning med tydlighet i vad som är korrekt köpt och ej korrekt köpt
Prisuppföljning med text och artikelnummer.

learning_10822259

3. Utbildning & Support

Vi utbildar era användare oavsett roll för att få ut maximal nytta av verktyget. Vi stöttar er med vår kundtjänst och ni är med i användarforum som vi anordnar som hjälper er att ta er spendanalys från där ni är till nästa nivå.

Vi är med och sätter målen för er resa och hjälper er på vägen!

strategi

2. Strategi och optimering

Följ upp avtalen på produkt- och tjänst-nivå samtidigt som ni kan följa att rätt pris är fakturerat på all er spend, även den spenden som går utanför era inköpsprocesser.
-Kategoristyrning som den ska vara, ned på radnivå
-Avtalsuppföljning med tydlighet i vad som är korrekt köpt och ej korrekt köpt
Prisuppföljning med text och artikelnummer.

Funktionalitet

  • Följa vad ni max får köpa på avtalet (Takvolym)

  • Kategoriträd (ni kan använda andras kategoriträd, eget kategoriträd och multipla kategoriträd)

  • Vad ni köper (enligt UNSPSC)

  • Vem i organisationen som köper (Organisationsträd)

  • Vilka leverantörer ni använder och vilken volym på inköp

  • Vilken spend ni har kontroll på (Spend under management)

  • Prisuppföljning

  • Leverantörstrohet

  • Avtalstrohet